יתרונות בריאותיים : פורל – למען הבריאות שלך

25דגי מים קרים כגון פורל, מכילים בממוצע רמה גבוהה פי שלוש של חומצות אומגה 3, בהשוואה לדגי ים ולדגי בריכות אחרים. מחקרים רבים שנערכו בעשור האחרון מיחסים לחומצות השומן מסוג אומגה 3 את הסגולות הבאות:

מניעת מחלות לב והקטנת שיעור התמותה מהתקפי לב.
הפחתת הסיכון לסוגים אחדים של סרטן.
הפחתה של מחלות הקשורות בדלקות מעיים כגון Chron’s disease ודלקות כלי דם.
הפחתה של הפרעות בתפקוד הכליות.
הגברה של חדות הראיה.
שיפור הפעילות המוחית כגון ריכוז, למידה וזיכרון.
מיתון דיפרסיות.
הקטנת הצמיגות בדם והורדת ה”דביקות” של טסיות הדם בעורקים ועל ידי כך גורמת להפחתה
משמעותית של הסיכוי להתקפי לב.
הקטנת רמת הטריגליצרידים (שומנים) בדם דבר חשוב במיוחד לבעלי כולסטרול גבוה.

בנוסף, נמצא כי הן חיוניות לגדילה והתפתחות נוירולוגית של עוברים ותינוקות.
לכל אלה יש חשיבות רבה ביותר וארגוני בריאות כגון אגודת הלב האמריקאית ממליצים לכן על אכילה של שתי ארוחות
דגים בשבוע לפחות.

העובדה שדגי הפורל של ישראל גדלים במים הזכים של נחל הדן מבטיחה שהם יהיו נקיים ממתכות כבדות,
כימיקאלים וזיהומים שונים בעוד דגי ים המיובאים לישראל עשויים להיות חשופים לזיהומים אלו.

טבלת ערכים תזונתיים ערכים ל-100 גרם דג, ללא ראש וחלקי פנים.

166.8
חלבון (גרם) 18.6
שומן (גרם) 9.8
שומן רווי (גרם) 2.45
אומגה 3 (גרם) 1.63
אומגה 6 (גרם) 1.93
כולסטרול (מ”ג) 80
ויטמין A (מ”ג) 0.05
ויטמין E (מ”ג) 1.81
ויטמין B12 (מיקרוגרם) 25
אשלגן (מ”ג) 340
מגנזיום (מ”ג) 26
נתרן (מ”ג) 50
אבץ (מ”ג) 1

הפורל ובריאותי האישית – מכתב מלקוח

                                                                                                     5 לאוקטובר 2009

שלום רב

במרץ 2007 , לאחר אירוע חריף של כשל חיסוני שגם לא אובחן כראוי, החלטתי לשנות באופן מהותי את שיגרת היום-יום בכל מה שקשור לתזונה. גם לפני כן נהגתי לשמור על אורח חיים ספורטיבי אך לא נתתי את דעתי באופן ממוקד בהרכב המזון היומיומי. נכנסתי למשטר מאוד מבוקר ומנוטר – סוכר ולחץ דם – וניסיתי ליצור קשר נסיבתי בין הארוחות לתוצאות. הממצאים האישיים הוכיחו ללא כל צל של ספק כי לדגים יש השפעה מוכחת על המטבוליזם. נותר לי לנסות ולבחור   בדגים שהשפעתם מירבית. בחנתי באופן רצוף דניסים, בורים, טונה וסלמון מהים נסיכת הנילוס ופורלים. לגמר עלו   הטונה והפורל. לא ידעתי איזה פורל משפיע יותר הורוד או הלבן וגם כאן נוכחתי לדעת כי לורוד יש יתרון מוכח.

כמובן שהתרשמותי היא אינדיבידואלית ואינה צריכה לשמש כהמלצה קטגורית לכל אחד, אך יחד עם זאת במבחן התוצאה האישית המשמעויות ניכרו בכל בדיקה אישית שעשיתי ובבדיקות התקופתיות המקיפות שערכתי ב’מכבי’. רצוי להבהיר שהשיגרה חייבת לכלול   – תמיד – את מה שאני מכנה תוכנית ‘נשת”ה לחיים’ המשלבת בין כושר גופני – נשימה ,  שתייה מרובה, תזונה איכותית והיגיינה, אך לאחר שבררתי לאורך כשנה מהו הדג המתאים לי ביותר, בחרתי בפורל והצבתיו כמנה העיקרית שלי, כמעט מדי יום, עם עדיפות לוורוד, וכך כבר במהלך יותר משנה. נתוני הבדיקות בגילי – 59 – טובים בהרבה מנתונים שהיו לי לפני עשר ועשרים שנה ויותר. הסוכר וההמוגלובין המסוכרר ברמות טובות, ההמוגלובין גבוה, הכולסטרול החיובי גדל, הכולסטרול השלילי ירד ,  רמת הטריגליצרידים ירדה מאוד וככל הנראה גם בשאר הפרמטרים חל שיפור והכל נמצא במסגרת הנורמה המקובלת. את המלצותי לחברים ובני משפחה איני חוסך ומסביר כי לפורלים יש תפקיד מרכזי בתהליך מסודר של שמירה על מטבוליזם סביר, בצד שלושת הרכיבים הנוספים אותם הזכרתי .

בחרתי לספר לכם כדי להוסיף בריאות בעם ישראל – מה שנקרא בריאות מונעת במיטבה. בברכה

אופיר שהם, רעננה